2010. október 13., szerda

Pechsorozat

Tegnap ismét alkottam. :) Éppen egy bárba indultam, inni valamit a kedves, Erasmusos pajtásaimmal, amikor félúton a biciklim felmondta a szolgálatot. Én még ilyet nem láttam! :) A hegesztés egyszer csak, semmi előjel nélkül, elszakadt. A váz szétvált a kormánytól, én meg beestem a két darabra tört biciklim közé. Szerencsére, apró horzsolásokon kívül semmi bajom nem lett, és a biciklimre is van garancia, amit Padova - ezek szerint legrosszabb! - szerelőjétől vettem, használtan, 70 euróért. A szituációban a mókás az volt, hogy az egész utca megdermedt hirtelen, még az autók is satuféket nyomtak. A járókelők odarohantak hozzám, és legalább egy tucat biciklista állt körül, amikor feleszméltem a történtekből. Megkérdezték, hogy van-e pénzem, hívjanak-e mentőt, vagy bármilyen más segítséget. Mondtam, hogy külföldi vagyok. Ijedten néztek rám, hogy ugye vannak Padovában barátaim, akiket fel tudok hívni. Kérdezték, hogy adjanak-e egy olasz telefont.
Az egy dolog, hogy ha valaki térképet lát ebben a városban a kezedben, richtig odamegy hozzád, még akkor is, ha nem tudja, hol van az a hely, amit éppen keresel. Inkább megkérdezi azt valami másik járókelőtől, minthogy csődöt mondjon nálad. Ha látják, hogy nem beszélsz olaszul, felhívják egy barátukat, aki tud angolul, hogy ő majd lefordítja nekik, amit mondani akarsz. Hihetetlen! Asszem, Olaszország legodaadóbb emberei között tartózkodom éppen. :)
Búcsúzásképpen egy jó hír: működik végre a tessera-m! :) Tegnap este bejutottam simán a szállásra.
Úgy tűnik, mégsem vagyok akkora pancser... :D

Az eredeti állapot:

A látvány sokat elmond helyettem is:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése